• Happy Farmer

    Happy Farmer – Parempien valintojen puolesta LÄHTÖKOHTA HOK-Elanto on S-ryhmän suurin osuuskauppa ja merkittävä toimija pääkaupunkiseudun päivittäistavarakaupan ja ravintoloiden alalla. Osana ravintolatoiminnan ja Helsingin ydinkeskustan tärkeimmän kauppapaikan kehittämistä, HOK-Elanto suunnitteli uudenlaisen ravintolaperheen avaamista kaikkien tuntemaan Sokos-taloon. Tavoitteena oli nostaa arvokas, keskeisten kulkuväylien risteyksessä sijaitseva kortteli ruoan uudeksi keskittymäksi. Tähän tarpeeseen vastasi kokonaan uudenlainen ravintolakonsepti, Happy Farmer, […] Lue lisää

  • Helsinki Cup

    Maailman suurin futisturnaus nollasi koronan LÄHTÖKOHTA Asemansa Euroopan kolmanneksi suurimpana jalkapallon junioriturnauksena vakiinnuttanut Helsinki Cup oli 45-vuotisjuhlavuonnaan uuden haasteen edessä: miten varmistaa turnauksen turvallinen läpivienti koronan aiheuttamassa poikkeustilanteessa ja saada osallistumista harkitsevat seurat vakuuttuneiksi mukaan ilmoittautumisesta? Pitkälle kevääseen oli epäselvää, saako turnausta ylipäänsä järjestää vuonna 2020, mutta toukokuun lopussa saatiin kauan odotettu tieto – Helsingin […] Lue lisää

  • Holiday Club

    Ihan Suomessa  – kunnianosoitus kotimaanmatkailulle LÄHTÖKOHTA Holiday Club kuuluu Suomen johtavimpiin matkailualan toimijoihin. Se on tunnettu kylpylähotelleista ja loma-asunnoista, jotka sijoittuvat eri puolille Suomea aina Saimaalta Sallaan asti. Monipuolisen tarjonnan vuoksi yrityksen on tärkeää pystyä puhuttelemaan kohderyhmiä eri puolella Suomea.  Nousujohteisen liiketoiminnan takaamiseksi ja brändin kehitystyön tukemiseksi Holiday Club toivoi faktaa nykyisestä tilanteestaan: yritys halusi […] Lue lisää

  • VR | Kesä Yhdessä

    VR:N KESÄKAMPANJA – PIENISTÄ HETKISTÄ TULEE ISOJA, KUN NE KOETAAN YHDESSÄ Lähtökohdat: VR:n kesäkampanja rakennettiin tilanteessa, jossa Suomi oli siirtymässä kohti kesää pitkän koronakevään jälkeen. Monet eivät olleet nähneet lähimmäisiään pitkään aikaan.  Yleinen ilmapiiri oli toiveikas, mutta samalla mukana oli yleistä epävarmuutta massatapahtumia tai julkisia kulkuneuvoja kohtaan. VR koki, että vastuullisena toimijana ja keskeisenä osana […] Lue lisää

  • F-LIIGA

    Salibandyliigasta F-Liigaan – Strategiatyö uudistuksen taustalla   LÄHTÖKOHTA Salibandyliigan brändi jäi historiankirjoihin 20.5.2020, kun Republicin SSBL Salibandy Oy:lle toteuttama brändityö toi salibandyn miesten ja naisten pääsarjoille uuden yhteisen tarinan, ilmeen ja nimen. Entisen Salibandyliigan nimi oli toiminut vuodesta 1994 alkaen. Tarve uudistukselle syntyi, kun Republicin ja miesten liigan yhteistyössä tehty kaupallisen kasvun strategia valmistui keväällä […] Lue lisää

  • Stadium

    Kipinästä Liekkeihin – lokaali kampanja, joka innostaa kriisin keskellä   LÄHTÖKOHTA Stadium toimii Suomessa peräti 30 myymälän voimin ja ketjun asiakaskunta koostuu aktiivisista liikunnan ja urheilun harrastajista sekä yksilöllisestä urheilumuodista kiinnostuneista henkilöistä. Lisäksi Stadium tekee yhteistyötä Team Sales -konseptin kautta satojen suomalaisten urheiluseurojen kanssa. Stadiumin markkinointia toteutetaan pitkälti konsernitasolla, ruotsalaisen johdon ja markkinointitiimin mukaisesti. Vaikka […] Lue lisää

  • KAMK

    Pieni on uusi iso – hakukampanjan suunnittelu ja toteutus LÄHTÖKOHTA Kajaanin ammattikorkeakoulun haasteena on yleinen ammattikorkeakoulujen laskeva suosio sekä kaupungistuminen, joka vaikeuttaa opiskelijoiden houkuttelua Kainuuseen. KAMKin on ollut myös hankala löytää erottuvuustekijöitä ja kasvattaa tunnettuutta isompien ammattikorkeakoulujen rinnalla. KAMK:in tavoitteena on kehittyä Suomen parhaaksi ja kansainvälisesti kilpailukykyiseksi digiaikakauden korkeakouluksi, jonka monimuotoisuus, joustavuus ja uudenlaiset tavat […] Lue lisää

  • Studeo

    Tabletkoulusta Studeoksi – brändin, viestinnän ja markkinoinnin uudistus LÄHTÖKOHTA Studeo on sähköisten oppimateriaalien kustantaja, joka tarjoaa myös oman oppimisalustan suomalaisille ala- ja yläkoululaisille sekä lukiolaisille. Perusasteen kouluissa sen kohderyhmään kuuluvat pitkälti koulut ja niiden opettajat – lukiotasolla näiden lisäksi myös itse opiskelijat. Studeon haaste oli, että se kaipasi näkemystä ja keinoja markkinointinsa, viestintänsä ja koko […] Lue lisää

  • Verohallinto

    Your first true friend in Europe LÄHTÖKOHTA Suomen Verohallinto halusi profiloitua kansainvälisesti helposti lähestyttävänä toimijana ja tuoda erityisesti aasialaista liiketoimintaa Suomeen. Monet aasialaiset yritykset hakevat nyt kasvua länsimaista, mutta kielitaidon ja paikallisten verkostojen puute vaikeuttaa usein etenemistä. Verohallinto näki tässä tilaisuuden ja halusi ottaa itselleen roolin kansainvälisen yritystoiminnan perustamisen helpottajana, joka tuo Suomeen ulkomaista liiketoimintaa […] Lue lisää

  • Huawei

    Huawei Puhuttelevalla markkinointiviestinnällä vahvaa kasvua Suomessa Lähtökohta Kun Republic ja Huawei aloittivat yhteistyön vuonna 2014 oli Huawein markkinaosuus Suomessa 2%. Huawein kansainvälinen brändiohjaus antoi Republicille vapauden luoda Suomen markkinoita puhuttelevan toteutuksen. Toteutus Huaweille luotiin tunnistettava, muista toimijoista erottuva ja markkinaan sopiva kommunikaatiotyyli.  Markkinoinnin perustat luotiin kuntoon ja brändille alettiin luoda luottamuspääomaa suomalaisten kuluttajien ja sidosryhmien […] Lue lisää