Palvelut: Strateginen suunnittelu
-
Studeo | Kiitos koulu
Koulussa riittää mistä kiittää – brändi tutuksi tuhansilla kiitoksilla LÄHTÖKOHTA Studeo on kotimainen sähköisten oppimateriaalien kustantaja, jonka materiaaleja käytetään 90 prosentissa Suomen lukioista. Lukioiden lisäksi Studeo kustantaa oppimateriaaleja laajasti perusopetukseen. Yritys on kasvanut nopeasti markkinalla, jonka suurimpia toimijoita ovat Sanoma Pro ja Otava. Yhdessä Studeon kanssa tehdyssä bränditutkimuksessa nousi esiin tarve toimia tunnettuuden kasvattamiseksi. Oli […] Lue lisää
-
Holiday Club
Ihan Suomessa – kunnianosoitus kotimaanmatkailulle LÄHTÖKOHTA Holiday Club kuuluu Suomen johtavimpiin matkailualan toimijoihin. Se on tunnettu kylpylähotelleista ja loma-asunnoista, jotka sijoittuvat eri puolille Suomea aina Saimaalta Sallaan asti. Monipuolisen tarjonnan vuoksi yrityksen on tärkeää pystyä puhuttelemaan kohderyhmiä eri puolella Suomea. Nousujohteisen liiketoiminnan takaamiseksi ja brändin kehitystyön tukemiseksi Holiday Club toivoi faktaa nykyisestä tilanteestaan: yritys halusi […] Lue lisää
-
VR | Kesä Yhdessä
VR:N KESÄKAMPANJA – PIENISTÄ HETKISTÄ TULEE ISOJA, KUN NE KOETAAN YHDESSÄ Lähtökohdat: VR:n kesäkampanja rakennettiin tilanteessa, jossa Suomi oli siirtymässä kohti kesää pitkän koronakevään jälkeen. Monet eivät olleet nähneet lähimmäisiään pitkään aikaan. Yleinen ilmapiiri oli toiveikas, mutta samalla mukana oli yleistä epävarmuutta massatapahtumia tai julkisia kulkuneuvoja kohtaan. VR koki, että vastuullisena toimijana ja keskeisenä osana […] Lue lisää
-
F-LIIGA
Salibandyliigasta F-Liigaan – Strategiatyö uudistuksen taustalla LÄHTÖKOHTA Salibandyliigan brändi jäi historiankirjoihin 20.5.2020, kun Republicin SSBL Salibandy Oy:lle toteuttama brändityö toi salibandyn miesten ja naisten pääsarjoille uuden yhteisen tarinan, ilmeen ja nimen. Entisen Salibandyliigan nimi oli toiminut vuodesta 1994 alkaen. Tarve uudistukselle syntyi, kun Republicin ja miesten liigan yhteistyössä tehty kaupallisen kasvun strategia valmistui keväällä […] Lue lisää
-
Stadium
Kipinästä Liekkeihin – lokaali kampanja, joka innostaa kriisin keskellä LÄHTÖKOHTA Stadium toimii Suomessa peräti 30 myymälän voimin ja ketjun asiakaskunta koostuu aktiivisista liikunnan ja urheilun harrastajista sekä yksilöllisestä urheilumuodista kiinnostuneista henkilöistä. Lisäksi Stadium tekee yhteistyötä Team Sales -konseptin kautta satojen suomalaisten urheiluseurojen kanssa. Stadiumin markkinointia toteutetaan pitkälti konsernitasolla, ruotsalaisen johdon ja markkinointitiimin mukaisesti. Vaikka […] Lue lisää
-
KAMK
Pieni on uusi iso – hakukampanjan suunnittelu ja toteutus LÄHTÖKOHTA Kajaanin ammattikorkeakoulun haasteena on yleinen ammattikorkeakoulujen laskeva suosio sekä kaupungistuminen, joka vaikeuttaa opiskelijoiden houkuttelua Kainuuseen. KAMKin on ollut myös hankala löytää erottuvuustekijöitä ja kasvattaa tunnettuutta isompien ammattikorkeakoulujen rinnalla. KAMK:in tavoitteena on kehittyä Suomen parhaaksi ja kansainvälisesti kilpailukykyiseksi digiaikakauden korkeakouluksi, jonka monimuotoisuus, joustavuus ja uudenlaiset tavat […] Lue lisää
-
Studeo
Tabletkoulusta Studeoksi – brändin, viestinnän ja markkinoinnin uudistus LÄHTÖKOHTA Studeo on sähköisten oppimateriaalien kustantaja, joka tarjoaa myös oman oppimisalustan suomalaisille ala- ja yläkoululaisille sekä lukiolaisille. Perusasteen kouluissa sen kohderyhmään kuuluvat pitkälti koulut ja niiden opettajat – lukiotasolla näiden lisäksi myös itse opiskelijat. Studeon haaste oli, että se kaipasi näkemystä ja keinoja markkinointinsa, viestintänsä ja koko […] Lue lisää
-
Verohallinto
Your first true friend in Europe LÄHTÖKOHTA Suomen Verohallinto halusi profiloitua kansainvälisesti helposti lähestyttävänä toimijana ja tuoda erityisesti aasialaista liiketoimintaa Suomeen. Monet aasialaiset yritykset hakevat nyt kasvua länsimaista, mutta kielitaidon ja paikallisten verkostojen puute vaikeuttaa usein etenemistä. Verohallinto näki tässä tilaisuuden ja halusi ottaa itselleen roolin kansainvälisen yritystoiminnan perustamisen helpottajana, joka tuo Suomeen ulkomaista liiketoimintaa […] Lue lisää
-
VR
-
HJK
Tervetuloa perheeseen LÄHTÖKOHTA HJK on Suomen menestynein, tunnetuin ja suosituin jalkapalloseura. HJK:lla on isot kasvutavoitteet ja seura halutaan entistä mielenkiintoisemmaksi yhteistyöyritysten ja etenkin katsojien silmissä. Republic valittiin strategiseksi yhteistyökumppaniksi konseptoimaan HJK:lle kaupallistettavia tuotteita, kehittämään seuran markkinointia ja viestintää sekä siihen liittyvää sisäistä ja ulkoista muutosta aina liiketoimintaan saakka. HJK halusi lisäksi mainonnallisen konseptin joka mahdollistaa […] Lue lisää