Republic on voittanut vuoden 2020 Viestintätoimiston tittelin.
Keskiviikkona Vuoden Toimisto -gaalassa jaettu palkinto on Republicin historian kolmas ja paluu voittokantaan viime vuoden kakkossijan jälkeen. Vuoden Toimisto -gaala järjestettiin nyt Suomessa neljättä kertaa, joten Republic on ollut sen historian aikana säännöllinen menestyjä.
Vuoden toimistot valitaan asiakkaiden arviointiin perustuen, joten Republicin toimitusjohtaja Hasse Erangalla oli syytä olla tyytyväinen voiton jälkeen.
”Kulunut vuosi on ollut meille iso muutos organisaatiotasolla ja se tekee tämän vuoden palkinnosta vieläkin upeamman. On mahtavaa, että juuri asiakkaat ovat nähneet meidät tämän palkinnon arvoiseksi ja se on paras mittari, jolla toimiston työtä voidaan mitata. Haluan kiittää jokaista yhteistyökumppaniamme loistavasta vuodesta ja odotamme Republicin tiimin kanssa innolla pääsevämme tekemään jokaisen vanhan ja uuden asiakkaan kanssa entistä parempaa työtä.”
”Meillä Republicilla on sanonta, että yhtään voittoa ei saavuteta yksin. Voitamme ja häviämme yhdessä. Tämä palkinto on minulle tärkeä myös siitä syystä, että se on samalla loistava läpileikkaus meidän lahjakkaiden ammattilaisten ja tiimien tekemästä kovasta työstä. Yhdessä olemme vahvempia”, Eranka jatkaa.
Vuoden Toimisto (Årets Byrå) -tutkimus on merkittävin Ruotsin markkinointialan tutkimuskonsepti ja se järjestetään ruotsalaisille jo 20. kerran. Suomessa järjestettävään tutkimukseen osallistui tällä kertaa yli 60 toimistoa ja kilpailuun ylsi 59 toimistoa.
Tutkimuksen vastaajina olivat toimistojen asiakkaat eli markkinointipäättäjät. Vuoden 2020 tutkimuksen vastaajamäärä kasvoi merkittävästi, vastauksia kertyi 1046 kappaletta. Alma Media toimii tutkimuksen ja kilpailun kumppanina, ja Norstat Finland vastasi tutkimuksen toteuttamisesta.